SUPERFLY

 

Žántí Balogová - zpěv

 

Jana Henychová - kytara

 

Tereza Daňhelová - baskytara

 

Martina Porkertová - bicí

 

DEMO:

"Formule 99"

"Superfly 2001"

---------------

KYTARA:

2000 - Míša Pajkrtová

2000 Blanka Maderová

2001 -  Eva Hosnedlová

 

BASKYTARA:

2001 -  Míša Pajkrtová

 

 

DEMO:

"SUPERFLY 2001"

(obal není k dispozici)

 

SUPERFLY fungovaly od roku 1999 do r.  2001. Zakladatelkami Zleva: "Žántí" Žaneta Balogová, "Teri" Tereza Daňhelová, "Džejna" Jana Henychová, "Martina" Martina Porkertová... byly bubenice Martina Porkertová a zpěvačka Žántí Balogová. Velmi brzy se připojila Jana Henychová jako kytaristka a Tereza Daňhelová jako basačka. Holky začaly dělat rockovou muziku, hudbu i texty měly vlastní. Do repertoáru přimíchaly i pár převzatek, např. Fly Away od Lennyho Krawitze nebo slavnou Keep On Moving od Deep Purple. Kapela se pojmenovala podle jejich nejoblíbenější písničky Superfly od 4 Non Blondes, kterou samozřejmě hrály.

Nahoře zleva: Tereza Daňhelová, Žaneta Balogová, Martina Porkertová, Jana HenychováVše vypadalo velmi nadějně ve chvíli, kdy se dostaly pod firmu Lev Production. Pod touto firmou hrály SUPERFLY po celé republice. Na velkých pódiích festivalů (Rock For People, Czech Rock Block…), na motorkářských srazech, v klubech atd. Perličkou byl naprosto první koncert, který se konal 3. června 1999 v hale vršovické Slávie, pod názvem SOS Kosovo. Tenkrát ještě neostřílené a skromné SUPERFLY, se ocitly ve společnosti největších hvězd české hudební scény (teda Karel Gott a Helenka Vondráčková tam nebyli). :o)

Zleva: Žaneta Balogová, Tereza Daňhelová, Jana Henychová, Martina PorkertováAni na silvestrovský koncert roku 2000 na prostějovském náměstí holky nezapomenou. Staly se součástí programu Vildy Čoka, který pořádal „Rychlý peníz“. Prestižních akcí projela kapela díky manažerovi „Pinďovi“ desítky a kapela získala slušnou základnu fanoušků.

Jako první opustila SUPERFLY Jana Henychová. Holky se neshodly na stylu muziky, kterým se chtějí společně ubírat. Do této doby hrály SUPERFLY big beat a svou tvorbu zvěčnily na demu „Formule 1999“. Zleva: Žaneta Balogová, Míša Pajkrtová

Na post kytary dorazila Míša Pajkrtová a kapela ovlivněná funky vlnou najela na tenhle styl. SUPERFLY začaly hrát funky-rock (nebo si myslely, že ho hrajou J).  Míša však v kapele dlouho nevydržela, chtěla se více věnovat své krvi, kapele TAO.

Míšu vystřídala kytaristka Blanka Maderová. V této sestavě hrály Shora dolů: Blanka Maderová, Martina Porkertová, Tereza Daňhelová, Žaneta Balogová SUPERFLY pod Lev Production už jen velmi krátce. Z důvodu postupně stále výraznější změny hudebního stylu i způsobu práce kapela od firmy odešla.... V této sestavě také natočila ve studiu Faust druhé demo nazvané „Superfly 2001“. Blanka však nebyla poslední kytaristkou SUPERFLY. Odcestovala do Španělska….

Náhradu za Blanku našla Žántí v Plzni. Byla jí Eva Hosnedlová (tu si později vzala do MATAHARI). Aby toho nebylo málo, změna nastala i na postu basy. Tereza se chtěla více věnovat studiím architektury. Shoda náhod a různých okolností se seběhly tak, že do SUPERFLY se vrátila Míša Pajkrtová. Ne jako kytaristka, ale jako basačka.

V zimě roku 2001 Martina Porkertová ze zdravotních důvodů kapelu opustila. Velení v kapele padlo na zpěvačku Žántí. Jelikož tu v téZleva: Blanka Maderová, Martina Porkertová, Tereza Daňhelová, Žaneta Balogovádobě nebyla žádná jiná bubenice, SUPERFLY k sobě přibraly velmi schopnýho Pavla Fišara. Muzika dostala „jinej ksicht“, hbitější a konkrétnější.

Ani tak neměla kapela vyhráno. Pavel byl coby nájemní hráč dost vytížený, komplikovalo to fungování SUPERFLY. Žántí „zlomila nad hledáním nových členů či členek hůl“ a na jaře roku 2001 založila crossoverovou skupinu MATAHARI. Tato kapela funguje dodnes.

SUPERFLY byly "svý, nabitý, legrační, bigbeatový, funkový, rockový,  drzý i stydlivý" (jak se to zrovna hodilo J), pily Zleva: Tereza Daňhelová, Žaneta Balogová, Martina Porkertová, Blanka Maderová s motorkářema (dívčí sestavy) a Vildou Čokem, excelovaly s písní Keep On Moving, jejich songy utkvěly lidem dodnes v paměti (např. Hej ty, Ital, Ať záviděj nebo lehce eroticky laděná Kočička), ale vydržely jen necelé dva roky. Největším důvodem rozpadu byl v té době nedostatek kvalitních a hlavně spolehlivých muzikantek – rockerek.  

-kb-